XI. MTB 2004 - Francie

31. 7. 2004

1.7. Zase sladká Francie, cílem je pohoří Vercors. Vyjíždíme opět jako první a protože se ostatní určitě budou courat, jedeme Švýcarskem. V noci projíždíme Mnichov, trochu kufrujeme ale brzy jsme zpět na mapě.

2.7. Zastavujeme ve Švýcarsku u zavřené pumpy, chceme zde chvíli zůstat ale motá se kolem nás nějaký úchylák a tak raději jedeme dál. Ráno jsme v Chamonix, je nádherné počasí a tak se chceme podívat lanovko na Mont Blanc. Máme ale smůlu, lanovku opravují a na nejvyšší evropskou horu se z francouzské strany nejezdí. Vydáváme se alespoň na Le Brevent (2.525m) na druhé straně a na Mont. Blanc se díváme přes údolí. Slunce pálí jako divé a trochu jsme si připálili ramena a ruce. Jedeme dál a přespáváme v Albertville u sportovního areálu.

3.7. Setkáváme se s ostatními (Stejskalovi, Nebožtíci, Novákovi, Štastní, Hnátovi a později i Flašarovi) a spřádáme další plány. Bydlíme v kempu Villard de Lans. Pavel zapomněl, že má na střeše kola a trochu poboural závoru u vjezdu. naštěstí se domluví a nějak to vyřešili přes pojišťovnu.

4.7. Jedeme dobít vrchol blízké sjezdovky a daří se nám to.

5.7. Další výlet do okolí Villardu. Při jednom sjezdu sjezdovky Šárka přehlédla, že cesta je zatarasena ostnatým drátem, kromě malého průjezdu. My jsme ho pěkně projeli ale ona se namotala do ostnatých drátů. Naštěstí se nic vážného nestalo. Večer začíná petánkový turnaj.

6.7. Balíme a jedeme dál. Cestou se zastavujeme u stolové hory Mont Aiguille. Někteří dojdou až k jejímu úpatí, je to docela úmorná a dlouhá cesta lesem, výhledů moc není.

Někteří hlídají u aut, protože jsou zde cedule, že se krade. Zejména „A“ reklamy u obchodů a restaurací. Ubytováváme se v kempu ve Veynes blízko jezera.Večer je vyhlášení vítězů petanque turnaje a tak máme zas co slavit.

7.7. Na této etapě vzniknul i oblíbený snímek ležících kol. Jezdíme v oblasti Serres a kanálu de Sisteron. cetou zdopůáváme sedlo Lacroix.

8.7. Jedeme prozkoumat blízkou fitnes stezku. Přes odpor náčelníka Stejskiho trávíme odpoledne v bazénu.

9.7. Další výlet do okolí, projíždíme lány levandule. Odpoledne jedeme domů, každý svou cestou. My se chceme ještě podívat na azurové pobřeží a tak večer trávíme v Saint Tropez.

10.7. Pláže v Saint Tropez nás dost zklamali a tak jedeme dál podél pobřeží, zastavujeme a koupáme se. Dohužel, při jedné zastávce nedbáme na varování před zloději a doplácíme na to. celkem nic nám neukradli, pouze pár drobných euro, nic jiného nechtěli, ani mobil ani kameru. Ale máme rozbytý zámek u předních dveří, naštěstí jse zevnitř zamknout. Projíždíme Canes, kde zrovna probíhá Air show. Noc trávíme na pláži u Nice.

11.7. Následuje prohlídka Monte Carla a dál po pobřeží až do italského San Rema. Město nás dost zkalmalo. A tak najíždíme na dálnici a projíždíme Itálii směr sever. Sjíždíme z dálnice a jedeme kolem jezera Magiore. Pokračujeme směr průsmyk San Bernardino. Před vrchol přespíme.

12.7 Ráno pokračujeme vzhůru. Samozřejmě, že nejedeme tunelem ale krásnou cestou přes sedlo, není zde téměř žádný provoz. A pak Švýcarskem domů.