Xb. MTB 2003 - Švýcarsko, Itálie

31. 7. 2003

Nemáme toho dost a tak vyjíždíme na soukromou MTB Tour pouze my a Stejskalovi. A s námi i všechny děti. Je to naposledy co se asi dáme všichni dohromady. Chceme jim ukázat některá z nejhezčím míst, kde jsme byli. Patří k nim samozřejmě i to první, přejezd ze Švýcarska do Itálie ze Scuolu.

Jedeme svým autem, část nákladu kol a dětí nám veze Petr. První noc trávíme na odpočívadle před Ga-Pa.

ObrazekObrazek

2.8. Dorážíme zbytek cesty a ubytováváme se ve známém kempu Sur En. Je poměrně plný ale ještě se tam vmáčkneme. Počasí je nádherné. Koupeme se v říčce, která je však dost studená a pak vyrážíme na krátký výlet do okolí. Ve Scuolu je závod bikerů ve sjezdu, nic nového nám nepředvedli a tak jedeme zpět. Odpoledne stíháme ještě trénink na kajacích.

3.8. Vyjíždíme na cestu skalní stěnou tak jako v roce 1994, tentokrát nejedeme až do Itálie ale pouze k hranicím a pak zpět. Večer u Stejskalů proběhhla nezapomenutelná soutěž o nejužitečnějšího člena rodiny. My jsme jim říkali, že to je blbý nápad ale nedali si říct.

ObrazekObrazek

4.8. Balíme stany, koupeme se, jezdíme na kajacích, někteří skáčou ze skály sami, jiní i s kajakem.
Odpojedne odjíždíme a přesunujeme se doObrazek Livigna. Z krásného počasí se po vyjetí z tunelu ocitáme ve zcela jiném, je nějaká tma a všude kolem je bílo. Byla tu bouřka a padali kroupy, naštěstí už je po všem. Ubytováváme se v kempu.

5.8. Vydáváme se na pěší okružní výlet v horách vObrazek okolí Livigna. Cestou nacházíme ještě hromady krup ze včerejška.

6.8. Vyrážíme na kolech kolem jezera Livigno a stoupáme až k jezerům Nero a Foscagno. Tentokrát do Bormia nesjíždíme ale jedeme zase zpět.

Obrazek Obrazek

7.8. Jedeme opět na pěšárnu, tentokrát k ledovci Bernina.

8.8. Vyrážíme na hřeben pod vrchol Campaccio, převýšení asi 1 km. Obětuji se a jako předvoj jedu lanovkou. Klára si vybrala cestu pod lanovkou a tak dost velkou část cesty musela kolo tlačit. Ale rychle nabírá metry a nahoře je první (tedy až po mně). Ostatní volí trasu delší s „menším“ převýšením. Cesta zpět byla krásná, až se z brzd kouřilo.

Obrazek Obrazek

9.8. Jedeme domů, cestou se zastavujeme ještě na skok ve Vadůzu.