I. MTB 1994 - Švýcarsko

31. 7. 1994

První skutečný biking. Skupina nadšenců najímá autobus a vyrážíme směr Rakousko.

Z Ischglu (1.376m) stoupáme na Pass d`Fengy (2.608m) a následně sjíždíme do kempu Sur En (1.124m) ve Švýcarsku. Prázdný autobus měl značné potíže dostat se za námi, celníci mysleli, že se jedná o nekalou konkurenci místním autodopravcům a nechtěli ho pustit. Nakonec přijel a tak jsme mohli stavět stany.

ObrazekDruhý den stoupáme cestičkou ve skalní spáře na Pass d`Slingla (2.311m) a pak sjíždíme do italského Laatsche (950m). Protože jedeme jen tak, bez zkušeností a hlavně bez vybavení, nezbývá nám nic jiného, než šáhnout hluboko do kapsy a zaplatit si ubytování v hotelu „Zlatý Beránek“. To bylo poprvé a zatím naposledy, co jsme si ubytování platili zároveň v hotelu i kempu.

ObrazekTřetí den se vracíme zpět přes Cruschetta Pass (2.296m). Vedro a vydatná snídaně mi dává zabrat, do kopce se sotva hrabu.

Autobusem přejíždíme do kempu v Tasch nedaleko Zermattu..

Následuje výjezd na Fluhalp, kde jsme si dosud v nejvyšší výšce 2.616m zahráli mariáš, vybíháme se rozhlédnout po ledovci Findelngletscher.

Další den vyjíždíme k Schwartzsee (2.582m), necháváme zde kola a pěšky vyrážíme po hřebenu k chatě Matternhorn-Hütte (3.260m) na úpatí Matterhornu. Musím říci, že v této výšce se mi už moc dobře nedýchá.

ObrazekPozn.:
Poprvé máme helmy. Krásné polysterénové, s růžovým povlakem. O mnoho let později se dovídáme, že jsou velmi nebezpečné a při pádu mohou způsobit i zlomení vazu.